Entertainment

The Smile

Rani kandidat za album godine

'Wall Of Eyes' je u svakom pogledu korak dalje od veoma dobrog prvijenca te jedan od ranih kandidata za album godine. Ujedno, kud ćeš bolje najave za koncert benda The Smile u Puli

The Beekeeper film recenzija

Zabavni treš i providne metafore

Ni Wimmer ni Ayer zapravo ne idu do kraja u subverziji koju su započeli, a za koju im ceo taj okvir neozbiljnog B-filma može poslužiti kao savršeni alibi. Oni, doduše, pripremaju teren za to u portretu negativaca koji su dosta solidni kompoziti raznih poznatih ličnosti iz sfera američke politike i biznisa u poslednjih 30-ak godina, ali čini se da nemaju petlje da u demontaži istih idu do kraja, pa odustaju od svoje anarhoidne, mizantropske moralne politike kako se film bliži kraju, te počinju da kalkulišu s čitanjima publike i šansama za nastavak, zbog čega naš pčelar neće ostati upamćen lik kao neki stariji, kultni filmski osvetnici, niti će "The Beekeeper" dobaciti do nivoa tih kultnih filmova

Beastie Boys

Povijesni dokument

Beastie Boys, posljednji koncert

Svaki posljednji koncert je tužan. Posebno je to tako iz naše, naknadne perspektive, te ako ni sami sudionici nisu znali da se radi o zadnjem nastupu. Stjecajem tužnih okolnosti stvari se neminovno završe, i to je to
A Streetcar Named Desire 1

Retro: Film "A Streetcar Named Desire" (1951)

Kako je Marlon postao Brando

Kazan je smanjivao filmski set da sve više nalikuje kazališnome i povećavao uporabu krupnih planova, potencirajući intimnu dramsku tjeskobu i klaustrofobiju tijekom borbe klasa i spolova, feminizma i partijarhata u zavodljivoj crno-bijeloj fotografiji s puno karakternih nijansi sive
American Star 2

Film "American Star" (2024)

Svoj život trošimo do apsurda

"American Star" zapravo nije film o plaćenom ubici na poslednjem zadatku (ovaj kliše datira još iz westerna, pa je preko noira ušetao u trilere i drame), niti je o samom Wilsonu (koji bi ovde mogao da bude i trgovački putnik i penzionisani biznismen s viškom novca), koliko je to film o čekanju i jednom specfičnom osećaju da svoj život trošimo do apsurda. Zbog toga López-Gallego uspeva upravo tamo gde se Fincher s The Killer ruši: da nas iznenadi jer nam zapravo veruje da ćemo shvatiti i možda čak početi da saosećamo s protagonistom. Zbog toga je "American Star" jedan od intrigantnijih filmova u poslednje vreme
Whiplash 01

Retro: "Whiplash" (2014)

Sportski film o muzici

Ovaj film donekle subverzira ustaljenu holivudsku konvenciju marljivog i istrajnog individualca kojemu je uspjeh zagarantiran. To vrijedi ne samo za sportske filmove, nego i za muzičke – u ovom slučaju, historiju su nekada pravili pojedinci poput Charlieja Parkera i Joa Jonesa, a sada ju pojedinci donekle usporavaju.  Andrew ne samo da ne uspijeva, već odustaje od svog glavnog cilja u životu. Posljednja scena bubnjarskog solo performansa može se interpretirati kao finalno dokazivanje treneru – Fletcheru
The Kitchen

Film "The Kitchen" (2023)

Paklena kuhinja bliske budućnosti

"The Kitchen" je film u kojem savršeno štimaju neki sitni detalji, detaljno promišljeni od strane Kaluuye i koscenariste Joea Murtagha, pa Kuhinja nije neko generičko postapokaliptično predgrađe kakvo smo već imali prilike da gledamo u filmovima. Naprotiv, tu ima i klubova, i zabave, i kulinarike, a čak se čuje i radio na kojem Lord Kitchener (bivši fudbaler Ian Wright) pušta muziku i deli servisne informacije. Dakle, život, kakav-takav, tu teče, sa sve teškim mukama i sitnim radostima
Green Day S 02 bw

Green Day: Album "Saviors"

Punk nije mrtav ako se dostojanstveno stari

Green Day više nisu napaljeni mladi kalifornijski punkeri skloni – kao i Ramonesi – melodioznom popu koji zna povući i na bubblegum ili Beatlesima, već, nema nikakve sumnje, uz Foo Fighterse ili QOTSA, velik i vraški značajan rock band 21. stoljeća
Sex, Lies, and Videotape 02

Retro: Film "Sex, Lies, and Videotape" (1989)

Razgovor bolji od seksa

"Sex, Lies, and Videotape" bio je drukčiji od svega što se tada snimalo u američkoj kinematografiji i alternativa dominantnom komercijalnom, visokoproračunskom "mainstream" Hollywoodu, u tom razdoblju napučenom prestižim oskarovskim filmovima, mišićavim herojima i erotiziranim glumicama. Niskobudžetan i nekomercijalan, artistički, karakterno i konverzacijski nastrojen, gotovo dokumentaristički, pa i metafilmski u pristupu generacijskoj drami za zreliju publiku
Destroy All Neighbors T

"Destroy All Neighbors" (2024)

Treš film za depresivni januar

"Destroy All Neighbors" ne treba tek tako otpisivati kao kompletnu budalaštinu, a razlog za to je, gle čuda, ono malo „ozbiljnosti“ i metaforičnosti u filmu, ma koliko ta metaforičnost bila metom parodije. Svi mi imamo neki svoj „nezavršeni prog-rock album“, nezavisno od žanra, grane umetnosti ili tipa aktivnosti. Sve nas neka opsesija drži „iznad vode“, ma koliko se činilo da nas zapravo ubija, u životu prepunom banalnosti
All The Light We Cannot See

XXZ magazin preporučuje

Sloboda po svaku cenu

Suočen sa pošastima nepismenog, petparačkog, tabloidnog novinarstva i neretko iste takve stvarnosti, XXZ magazin beži u prošlost, onu bolju prošlost, neka lepša vremena i tekstove o događajima i ljudima koji nisu zaslužili da budu zaboravljeni. Međutim, valja se setiti toga da neprijatelj nikada ne spava, da teška vremena mogu postati još teža, te da u svakakvom vremenu i sredini postoje ljudi koji se trude, stvaraju i teže boljem. Zato smo odlučili da vam svake sedmice preporučimo dela savremenika iz sveta (pop) kulture koji su zaokupili našu i zavređuju vašu pažnju
All Dirt Roads Taste of Salt

Film "All Dirt Roads Taste of Salt" (2023)

Emocije i životne lekcije

U izbegavanju „događajnosti“ bilo kakve vrste, dodatno pojačanoj rigidno nelinearnim i slobodno-asocijativnim pristupom, gledalac u priličnoj meri gubi orijentaciju, a ton koji je uspostavljen u prvih 15-ak minuta filma se ne menja do kraja, zbog čega se takođe to iskustvo koje predmet filma ne apsorbira ništa više i bolje kako film odmiče, pa nema naročite svrhe da "All Dirt Roads Taste of Salt" bude dugometražni, a ne kratki film. Ali i pored toga, Raven Jackson se predstavlja kao autorica čiji rad treba držati na oku
Duhovi ostrva FAF

Dramatični triler s ružičastim tonovima

Najbolji filmovi 2023. godine

Dobre i loše vijesti obilježile su filmsku 2023. godinu koja se u konačnici može žanrirati kao nekakav dramatični triler s ružičastim tonovima. “Barbenheimer” je postao fenomen težak gotovo dvije i pol milijarde dolara u svjetskim kinima. Redovi za ulaznice “Oppenheimera” i “Barbie” formirali su se kao u doba prije pandemije. No, ljeto nije bilo posve obojano u barbikoliko ružičastu boju: prije nego što je filmska industrija mogla “think pink”, crni oblaci su se nadvili nad Hollywoodom
Savršeni dani film

Film "Perfect Days" (2023)

Savršeni dani, nesavršen život

Ponekad su ljudi lekoviti, ponekad otrovni, kako kome i kako za koga. Bežanje u sopstveni svet zato može biti isceljujuće, a samim tim taj svet bi valjalo izgraditi na čvrstim temeljima i opremiti ga tako da nam prija kada je sve okolo u rasulu. Ponekad godi i kada izađemo odatle i prepustimo se iznenađenjima. Recepta nema, nema formule koja funkcioniše kod svakog jednako. Znamo da ništa nije savršeno i da baš taj niz malih nesavršenosti ume da čini savršenu celinu. Nikad se ne zna, sve je ambivalentno, satkano od protivrečnosti, baš kao i kraj