"Mi Hermano" - zimski bioskop
Hermano 01 S

Kritika licemernog društva

Prezir i diskriminacija koju mnogi gej, trans*, te drugi pripadnici kvir omladine doživljavaju od vlastitih roditelja mogu kudikamo više da štete nego neprijateljsko ponašanje koje trpe od nekog drugog. Film „Mi Hermano“ bavi se upravo ovim problemom, a kroz priču o homofobiji sa fatalnim posledicama.

Dok mejnstim filmski studiji i dalje jure kako bi uhvatili korak sa načinima na koje bi trebalo predstavljati pripadnike LGBTIQ populacije u blockbuster filmovima, velik broj reditelja i dalje operiše u podzemnim slojevima kinematografije, te kvir pitanjima prilazi iz različitih uglova, ne pristajući na heteronormativne zahteve, i na želje većine da se manjina u nju utopi do ponovne nevidljivosti. Jedna od manje omiljenih tema je homofobija, o kojoj se nerado govori, a zbog toga što „pristojni" članovi društva radije izbegavaju konflikte, te na taj način otvaraju prostor za nove oblike diskriminacije, ugnjetavanja i fašizma.

Neki od najefektnijih, te najzanimljivijih kvir filmskih uradaka dolaze u kratkoj formi, te je takav i „Mi Hermano", koji prati dvadesetpetogodišnjeg Alberta koji je napravio distancu u odnosu na svoju konzervativnu porodicu, a kako bi se zaštitio od posledica homofobije, te širokog spektra mogućnosti za psihičko, ali i fizičko zlostavljanje. Na početku filma vidimo ga u Berlinu, u koji je stigao iz rodne Španije, gde živi sa partnerom, sve dok ravnotežu ne poremeti iznenadni događaj zbog kojeg mora da se vrati u rodno selo, te da se suoči ne samo sa svojim poreklom, već i sa lažima koje je godinama govorio, a kako porodica ne bi saznala za njegovu pravu prirodu.

Prvi deo filma dat je u igranoj formi, te se završava tragično, što utiče na savest junaka, koji u drugom delu kroz animaciju pokušava da se oslobodi krivice, a tako što nudi alternativna rešenja slučaja, koja, kao što to obično biva, ostaju samo fikcija.

Tišina često predskazuje smrt, te licemerno društvo oslobađa odgovornosti i krivice, dok one koji su različiti stavlja u zapećak, budući da su problemi većine večito veći.

Oceni 5