Čudovišta

Meduzina glava

Kipos 01 S
Nismo često pokušavali da tumačimo pojedinačne mitološke tvorevine. Tumačenje je mogućno u slučaju grozne, odsečene Meduzine glave.

Natrag na tekst

Komentari

Razmontiravanje...

... Frojda i njegovih teorija je pocelo sedamdesetih i na njega se vise niko u struci ne poziva niti citira u svojim uradcima.
nenad.Ba 11.12.2022, 10:45:51

Freud je jos uvek relevantan

1. On je prvi uocio i razmatrao ulogu podsvesnog u ljudskim postupcima i delovanju. 2. On je izneo tezu da se mozak moze raslojiti u delove s razlicitim funkcijama. 3. On je prvi razvio teoriju o psiholoskim odbrambenim mehanizmima, kao sto su negacija, represija, projekcija, intelektualizacija i racionalizacija. Netrpeljivost prema Freudu bila je izrazena za vreme njegovog zivota i posle smrti zbog njegovog jevrejskog porekla, cak i na levici. Za desnicare-antisemite on je bio po prirodi stvari anatema, jer je bez ustrucavanja proucavao skakljive teme seksualnosti i podsvesti i dugo je za njih predstavljao simbolicku figuru dekadentne modernosti.
milan .P 17.12.2022, 01:47:47

Frojd je...

... jos uvek relevantan samo laicima. O Frojdu i njegovim zabludama postoji obimna literatura. Covek je, izmedju, ostalog, promovisao kokain kao 'miracle drug' koji leci silne bolesti. Postao je poznat za zivota i njegova legenda jos uvek traje, tako da mu jevrejsko poreklo i nije odmoglo, ne? To sto je bio anatema i proucavao skakljive teme, to ne znaci po difoltu da je bio u pravu, ne?
nenad.Ba 18.12.2022, 03:28:58

Monomanijske tlapnje o Freudu

"Raskrinkavanje" Freuda je tvoja fiks-ideja, NE? Nisi, kao navodni ekspert, uspeo da opovrgnes nijedan od tri Freudova doprinosa psihologiji iz mog komentara, a ima ih mnogo vise. Psihoanaliza je jos uvek prihvacen metod psihoterapije i proizvodi statisticki zavidne rezultate kod pacijenata. Zablude i greske su neizostavni prtljag svakog coveka koji se bavi prirodnim naukama i humanistickim disciplinama, pa cak i onih najzasluznijih. Odakle da podjemo - od Platona i Aristotela, preko Newtona, pa da se zaustavimo na Einsteinu i uglednim savremenim astrofizicarima, koji cesto iznose smesne, nepotvrdjene teorije o postanku univerzuma, te o prirodi tamne materije i tamne energije. Neki mudri covek je imao tebe u vidu kad je rekao da je bolje cutati i odavati utisak neznalice nego progovoriti i odagnati sve sumnje u to.
milan .P 23.12.2022, 21:29:13

Ne mogu...

... da se bakcem s nadobudnim ljudima, zahtevaju mnogo strpljenja i energije, kao deca, a to me bas zamara.
nenad.Ba 25.12.2022, 14:36:03

E kad bi...

ti samo poznavao znacenje reci "nadobudan", a o drugim pojmovima da ne govorimo. Cini mi se da se ti zapravo ponasas kao dete, zauzimajuci snishodljiv stav u nedostatku argumenata. Freud i njegova cerka, Anna, definisali su tvoj uslovni refleks kao psiholoski odbrambeni mehanizam: Proglasavas sebe superiornim u znanju i inteligenciji, jer je to mnogo komotnije od koherentnog, cinjenicama potkrepljenog dijaloga. Interesantno je kako mudri ljudi znaju da potrefe tvoj psiholoski profil kad kazu da je razlika izmedju inteligencije i gluposti u tome sto inteligencija ima granica.
milan .P 31.12.2022, 05:02:11